Kinderen in Bihar in India

Het weeshuis van het Tara Children’s Project voor weeskinderen met HIV is helaas gesloten door onoplosbare problemen met de Indiase autoriteiten.
De kinderen zijn ondergebracht in een gelijksoortig weeshuis van een andere organisatie (Calvary Chapel Trust) in Varanasi.

Wij vragen nu uw steun voor twee andere kinderprojecten.
Beide zijn projecten van het Root Institute in Bodhgaya, waar ook het Tara Children’s project van was, en met wie de Tara stichting al vele jaren samenwerkt in de zorg voor zieke, kwetsbare en arme kinderen in Bihar. De informatie over beide projecten bestaat voorlopig alleen uit links naar de projecten en is alleen Engelstalig. Onze excuus hiervoor! Uiteraard kunt u de projecten steunen via de Tara stichting!

1. Behandeling en revalidatie van gehandicapte kinderen (in de Sakyamuni Buddha Clinic):
"Cerebral palsy children" -foto's en video van behandeling en revalidatie van gehandicapte/spastische kinderen, waar er heel veel van zijn in Bihar. Dit tengevolge van eerdere epidemieën van polio en besmettelijke hersenvliesontsteking en tengevolge van cerebrale parese (cerebral palsy), wat zeer veel voorkomt in het straatarme Bihar.

Klik hier voor de video

https://www.rootinstitute.ngo/social-service/shakyamuni-buddha-clinic (via deze link kunt u ook de andere activiteiten van deze kliniek voor arme mensen zien)

2. Maitreya school (voor de armste kinderen):