Stupa project voor Khensur Rinpoche Lama Lhundrup
Beste sponsor/belangstellende,
Zoals u misschien al weet helpt de Tara stichting Tibetaanse vluchtelingen in nood, vooral gevluchte monniken en nonnen. Onze hoofdprojecten zijn het Gaden Jangtse (Tsawa) klooster in Zuid-India en het Kopan nonnenklooster in Nepal. Naast fondsenwerving voor levensonderhoud, gezondheidszorg en nieuwbouw, verzorgen wij momenteel 97 sponsoringen.
Een aantal malen per jaar verzorgen wij een nieuwsbrief met daarin ook een speciale actie voor een van de projecten.
Ditmaal vragen wij uw aandacht voor het Stupa project voor Khensur Rinpoche Lama Lhundrup van Kopan. Het is, volgens de westerse kalender, nu een jaar geleden dat Lama Lhundrup het aspect van overlijden manifesteerde, op 7 september 2011.
Lama Zopa Rinpoche adviseerde om 2 stupa’s te bouwen, voor het spoedig komen van de onmiskenbare reïncarnatie van Lama Lhundrup, en om al zijn wensen in vervulling te laten gaan.
De kleinste stupa, een stupa van verlichting, wordt momenteel bij het Kopan klooster gebouwd en is, op de afwerking na, al bijna klaar.
Bij het Kopan nonnenklooster zal volgens het advies van Lama Zopa Rinpoche een grote Mahabodhi stupa gebouwd worden. Het zal een combinatie worden van de Stupa in Bodhgaya en de Mahabodhi Stupa in Patan.
De stupa zal vóór de nieuwe gebedshal van het nonnenklooster gebouwd worden, met een wandelpad en een prachtige tuin eromheen. De hoogte zal tussen de 12 en 15 meter worden. Op de buitenmuren van de stupa zullen enkele duizenden boeddha’s komen en binnen in de stupa 3 grote boeddhabeelden: van Amitabha, Maitreya en Heruka. Op de binnenwanden zullen vele Heruka tsa-tsa’s met de as van Lama Lhundrup geplaatst worden.
Als er genoeg fondsen zijn, zal volgend jaar begonnen worden met de bouw van deze stupa.
Wij willen u graag de gelegenheid bieden om een donatie te geven voor de bouw van deze bijzondere stupa!
Het bijdragen aan deze stupa creëert niet alleen heel veel goed karma, maar helpt ook de wensen van Khensur Rinpoche Lama Lhundrup te vervullen en oorzaken te creëeren voor het zo spoedig mogelijk komen van zijn onmiskenbare reïncarnatie.
Elke donatie is welkom! U kunt uw donatie overmaken op reknr. 43.12.92.981
Wij maken het gehele bedrag over en uw donatie is ook aftrekbaar van de belasting.
U kunt via onze website www.tara-stichting.com (onder “Nonnen in Nepal”) ook een video over het leven van Lama Lhundrup bekijken: “Khensur Rinpoche Lama Lhundrup Rigsel, a hidden yogi.”
Voor meer informatie over onze projecten, en de resultaten van voorgaande acties, verwijzen wij u ook naar onze (geheel vernieuwde!) website.
Hartelijk dank voor uw steun!
Met vriendelijke groet,
Thupten Dolkar